Linkbuilding

Despre backlinks si linkbuilding

Asa cum am promis in articolul in care am prezentat 5 dintre cei mai importanti factori SEO, revin asupra backlink-urilor si a procesul de achizitionare a acestora – numit linkbuilding. Desi lumea SEO s-a schimbat foarte mult in ultimul timp, link-urile catre site-ul dumneavoastra inca au o importanta majora pentru Google, cu mica/mare diferenta ca mai nou pot fi si daunatoare.

In mod normal linkbuilding-ul se intampla in mod natural: site-ul dumneavoastra (sau un articol/sectiune de pe site) este mentionat (laudat sau criticat) de alt blogger/webmaster. Google sesizeaza acest fapt si ii acorda site-ului puncte deoarece, dupa logica lui Larry Page si Sergei Brin, cu cat este mai popular (a se citi  link-uit) cu atat site-ul este mai important. Metodele naturale de linkbuilding  sunt, pe langa mentiunile de care vorbeam mai devreme, articolele scrise pe alte site-uri/bloguri (Guest Posts) in calitate de cunoscator al unui anumit domeniu, schimburile de link-uri (Link Exchange) intre site-urile unor firme care fac afaceri impreuna si recomandarile (Review-urile) facute de clienti, colaboratori etc.

Linkbuilding

Cum era de asteptat, in incercarea de a intrece competitia, multi webmasteri au inceput sa achizitioneze prin diverse mijloace link-uri catre site-urile lor in incercarea de creste PR-ul, asa au aparut tehnici SEO (Black Hat) precum inscrierea in mii de directoare web, comentarii de tip spam (combatute prin adaugarea atributului nofollow in majoritatea formularelor), Blogroll-urile cu zeci/sute de link-uri sitewide, link-uri „ascunse” in diferite portiuni de cod sau codate astfel incat sa fie invizibile utilizatorilor umani etc. O alta metoda de a obtine link-uri sunt articolele platite (Advertoriale), desi Google nu poate avea pretentia ca singura reclama de pe internet sa fie cea prin AdWords, a impus o regula conform careia toate link-urile dintr-un astfel de articol sa fie marcate nofollow, in caz contrar, un link obtinut in urma unei sume de bani poate fi motiv de penalizare.

Pe langa penalizarile aplicate site-urilor care incalca flagrant regulile White Hat SEO in timp ce fac linkbuilding, Google a devenit mai atent si la intervalul in care link-urile sunt obtinute – link velocity, un site care obtine 5000 de link-uri in prima luna de functionare declanseaza semnale de alarma, deoarece este foarte probabil ca acele link-uri sa nu fie obtinute prin metode tocmai ortodoxe. Alt aspect care trebuie avut in vedere datorita importantei sale este sursa link-urilor. Dupa cum spuneam mai devreme, inscrierea in zeci/sute de directoare web, schimbul de link-uri intre site-uri care nu impartasesc decat setea pentru Link Juice sau link-urile provenite de site-uri cu continut sarac (sau mai rau – dubios) precum si un numar mare de link-uri provenite de la un numar mic de domenii este un semnal pentru Google ca linkbuildingul nu este facut ca la carte.

Cei care nu cunosc prea bine domeniul considera ca link-ul este sinonim cu adresa domeniului si ca o trimitere catre prima pagina a site-ului este de ajuns pentru a-i multumii pe vizitatori dar si pe Google. Situatia nu este chiar asa, experienta utilizatorului pe site tine si de modul in care acesta ajunge la informatia de care are nevoie.

[frame]Imaginati-va un scenariu in care un blogger face un review de calitate unui produs iar la sfarsitu articolului pune link catre prima pagina a unui magazin online care vinde cateva sute de produse, acest link nu va ajuta la fel de mult ca un link catre pagina de pe care puteti achizitiona produsul respectiv si Google intelege asta oferind un punctaj mai mic acestui link.[/frame]

Nu in ultimul rand Google urmareste cadenta link-urilor, modul in care acestea sunt obtinute pe o perioada mai lunga de timp, achizitionarea unui numar optim de link-uri pe o perioada de 6-8 luni, urmata de stagnarea procesului de linkbuilding sau chiar scaderea numarului de link-uri este un alt semnal pentru Google, de aceea recomandam clientilor nostrii serviciile de mentenanta SEO ca prelungire a colaborarii noastre.

Concluzia: calitate > cantitate, atentie la detalii si la nevoile/preferintele vizitatorilor vostri.

factori SEO

5 factori SEO care influenteaza performantele unui site

Atunci cand Google foloseste peste 200 de algoritmi pentru a realiza clasarea rezultatelor unei cautari, este incorect sa consideram SEO un proces de sine statator, SEO este mai degraba efectul unui cumul de procese si factori care au in vederea imbunatatirea informatiei si a experientei pe site atat pentru utilizator cat si pentru crawlerii Google.

Deoarece odata cu cresterea prezentei online a afacerilor romanesti, proprietarii de site-uri au inteles importanta primelor pozitii in pagina de rezultate Google, am decis sa disecam 5 dintre factorii principali care influenteaza acest clasament.

factori SEO

 5 dintre cei mai importanti factori SEO :

 

1. STRUCTURA

Structura site-ului are o imporanta majora atat din punct de vedere SEO cat si UX, un site bine structurat este un site care permite utilizatorului sa navigheze cu usurinta, punand informatia pe primul loc in detrimentul unor articifii de design, animatii si bannere de reclama.

Pe langa o metoda de navigare bine pusa la punct, o structura optima include URL-uri explicative, titluri si subtitluri (H1, H2, H3, etc.) pentru ierarhizarea informatiei in pagina si posibilitatea utilizatorului de a cauta un termen in cadrul site-ului. Structurarea eficienta a site-ului ii revine designerului in momentul realizarii webdesign-ului insa de foarte multe ori este necesara si implicarea clientului in acest proces deoarece este cel care cunoaste cel mai bine domeniului si scopurile pe care site-ului trebuie sa le deserveasca.

In cazul site-urilor de tip e-commerce, structura trebuie sa permita accesarea paginii de produs printr-un numar minim de click-uri, structurarea acestor in functie de diferite criterii (categorii, sub-categorii, producator sau marca etc.) si un proces simplu si intuitiv de cumparare.

 

2.COD

In spatele oricarui site (exceptie facand bineinteles site-urile flash) sta un limbaj de programare (html, php, etc.) care dicteaza browser-ului ce si cum sa afiseze. Deoarece exista mai multe tipuri de browser, codul trebuie sa fie compatibil cu acestea si sa expuna un site corect atat utilizatorilor de Chrome cat si celor care folosesc Mozilla sau Internet Explorer. Exista instrumente online pentru validarea codului, care urmaresc respectarea unei sintaxe corecte si folosirea proprietatilor agreate de W3C. Desi un site 100% valid nu se bucura de tratament preferential din partea motoarelor de cautare, o eroare aflata in locul nepotrivit poate determina crawlerii sa paraseasca pagina inainte sa fi indexat tot continutul.

 

3.CONTINUT

In 2013 s-a vorbit foarte mult despre terenul pe care SEO il pierde in fata Content Marketing, unii experti fiind de parere ca motoarele de cautare tind sa afiseze site-urile cu continut de calitate pe pozitii mai bune decat site-urile care respecta regulile de optimizare SEO. Continutul este asadar o componenta vitala atat a site-ului cat si a campaniei SEO. Prin instalarea unei sectiuni de noutati/blog, site-ul trebuie alimentat constant cu continut fresh, de buna calitate si in primul rand original (continutul duplicat este usor de depistat de catre motoarele de cautare, care aplica penalizari grave in astfel de situatii).

content marketing

Motoarele de cautare folosesc indexarea ca metoda de a stoca informatia disponibila pe internet. Web crawler-ii sau bot-ii viziteaza site-urile indexand informatie pe care o considera utila pentru a fi oferita ca si raspuns la viitoarele interogari ale utilizatorilor. Daca acestia sesizeaza modificari majore intre 2 vizite, pe viitor, vor accesa site-ul mult mai des pentru a indexa continutul care a fost adaugat. De aceea constanta in adaugarea continutului este aproape al fel de importanta ca si continutul in sine. Oricat ar fi de bine scrise, 2 articole postate in luna Februarie si in unul in Mai nu sunt de ajuns pentru a-i castiga increderea motorului de cautare si obtinerea statutului de site „serios”, demn de afisat in pagina de rezultate.

Desi continutul de tip text este cel mai usor de accesat si inteles de catre motoarele de cautare, generarea de continut alternativ : imagini, video, audio etc. este la fel de importanta daca respecta regulile de mai sus (calitate si constanta). In plus astfel de continut este usor de distribuit pe retelele sociale sau de preluat de alte site-uri, site-ul dumneavoastra obtinand astfel un backlink valoros (Linkbuilding prin Content Marketing). Redactarea continutului ar trebuis a fie facuta de catre un cunoscator al domeniului, astfel incat rezultatul final sa aduca un plus de valoare site-ului, de aceea scrierea de articole , inregistrarea materialelor video sau audio este datoria clientului, specialistii SEO intervenind doar la final pentru a formata articolul astfel incat sa fie inteles cu usurinta de catre motoarele de cautare.

 

4. SEMNAL SOCIAL

Dupa ucrainieni, romanii sunt pe locul 2 in Europa ca timp petrecut pe Internet. Avand in vedere ca majoritatea activitatilor online se invart in jurul retelelor de socializare, Google si expertii SEO au inteles rolul important pe care activitatea de networking online il are in dezvoltarea brand-ului online. Social Signals este un termen care se refera la modul in care utilizatorii Social Media reactioneaza la continutul si activitatea unui site.

Este corect sa presupunem ca un articol cu un numar mare de share-uri sau like-uri (retweet-uri, +1-uri, etc.), este un articol cu continut important/captivant si are importanta mare pentru publicul larg (sau respectiv de nisa), iar Google foloseste aceste semnale pentru a stabili clasamentul rezultatelor pe care le afiseaza. Este de o importanta vitala pentru un site sa comunice prin canalele Social Media, contul de Twitter, pagina Facebook sau Google+ fiind niste instrumente foarte importante pentru distribuirea informatiei, fidelizarea cititorilor si castigarea increderii motoarelor de cautare.

 

5. POPULARITATE LINK-uri

Pana nu demult, SEO era dominat de linkbuilding, daca Google detecta un numar important de link-uri care fac trimitere la site-ul tau, considera ca acesta este destul de important pentru a aparea pe primele pozitii in pagina de rezultate. In incercarea de manipulare a acestui algoritm s-au facut abuzuri (spam, directoare cu site-uri de slaba calitate, link-uri platite, etc.) care au determinat Google sa analizeze mai atent profilul backlink-urilor unui site lansand un update destinat penalizarii site-urilor care si-au castigat pozitii bune in urma acestor abuzuri. „Penguin” este numele algoritmului care a stopat (cel putin pentru moment) goana dupa un numar mare de link-uri facand industria sa se reorienteze spre obtinerea de link-uri „valoroase”: link-uri care provin de la un site din acelasi domeniu, cu un PR mare sunt mult mai valoroase decat mii de link-uri provenit din inscrierea in directoare, comentarii pe bloguri, sau site-uri cu articole de slaba calitate.

link building

Pe langa profilul site-ului care va acorda backlink, Google analizeaza si viteza (link velocity) cu care acestea sunt acordate pentru a depista un eventual abuz, precum si distributia acestora (raportul link-uri catre pagina acasa / pagini secundare), anchor text-ul si contextul integral al paginii de pe care vine link-ul.

Incepand din 2013 linkbuilding-ul eficient este cel facut in mod natural: link exchange intre site-uri din acelasi domeniu (link de pe site-ului unui furnizor sau partener de afaceri), link-uri care provin din guest posting (in calitate de expert in domeniu publicati articole pe alte site-uri cu link catre site-ul personal sau al firmei) sau link-uri de pe site-uri care mentioneaza firma/site-ul dumneavoastra in urma unui eveniment, reusite, colaborari etc. Cu toate aceste modificari backlink-urile inca reprezinta unul dintre cei mai importanti factori SEO si vom reveni asupra acestui aspect intr-un articol dedicat in intregime backlink-ingului corect.

 

Ca si concluzie la acest articol as vrea sa subliniez faptul ca in SEO nu exista o reteta a succesului aplicabila la infinit, tot procesul se bazeaza pe intuitia si experienta specialistilor, monitorizarea si analiza rezultatelor  precum si colaborarea intre echipa SEO si proprietarul site-ului. Internetul este plin de articole care descriu SEO pornind de la regulile de baza pana la cele mai avansate metode de raportare precum si sfaturi de la persoane mai mult sau mai putin avizate, asa ca poate parea un domeniu in care oricine se poate descurca. Va reamintesc totusi ca orice greseala poate atrage penalizarea site-ului (pierderea a zeci de pozitii dintr-un foc) sau in cel mai rau caz deindexarea completa a site-ului din baza de date a motorului de cautare, repararea unei astfel de greseli fiind mult mai costisitoare decat angajarea unor specialisti care sa se ocupe de optimizarea site-ului de la bun inceput.

user-experience-and-seo

Importanta UX (user experience) pentru SEO

User Experience (UX) este reprezentat de perceptia ramasa in mintea vizitatorului dupa o serie de interactiuni cu site-ul.  O experienta placuta in interactiunea cu site-ul inseamna un vizitator multumit care fie se va intoarce pe site fie va recomanda pagina prin intermendiul Social Media.

Legatura dintre User Experince si SEO este evidenta, desi exista voci care sustin ca cele doua concepte se exclud reciproc. Pe langa celebrul „Content is king!” in comunicatele oficiale ale Google legate de optimizarea pentru motoarele de cautare regasim indemnul de a construi site-uri si de a publica articole adresate in primul rand utilizatorului si in al doilea rand motoarelor de cautare. Acest indemn confirma, fara urma de indoiala, stransa legatura dintre UX (User Experience) si SEO.

Google are (cel putin) 4 instrumente la care se raporteaza pentru a evalua User Experience la nivelul unui site:

1. Browserul Google Chrome – compatibilitatea unui website cu Google Chrome are o importanta imensa tinand cont de popularitatea crescanda a browserului de la lansarea in si pana in prezent in detrimentul celorlalte browsere.

Grafic poluaritate Google Chrome

2. Android OS – sistemul de operare pentru dispozitive mobile prezent pe gadget-urile Nexus si nu numai.

3. Google Analytics – serviciul gratuit de tracking oferit de Google urmareste date care au o stransa legatura cu experienta utilizatorului pe site : durata vizitei, bounce rate, numarul de pagini accesate, pagina de intrare si cea de iesire, daca vizitatorul a mai accesat site-ul in trecut etc. Toate acestea ofera detalii despre modul in care utilizatorul interactioneaza cu site-ul si gradul de multumire pe care acesta il obtine.

4. Google Search – motorul de cautare joaca un rol important in evaluarea User Experience prin urmarirea asa-numitului efect „pogostick” : nemultumit de vizita pe un site din lista de rezultate Google, utilizatorul foloseste butonul Back pentru a reveni la pagina cu rezultatele cautarii si acceseaza un alt site.

Legatura pe care am incercat sa o argumentam ar trebui sa stea la baza relatiei dintre web designer/webmaster/proprietar site si echipa care se ocupa de SEO, atat in timpul perioadei in care site-ul urca spre primele pozitii Google cat si dupa. In cazul clientilor nostrii materialele care urmeaza a fi publicate pe site sunt analizate in prealabil, optimizate si formatate pentru publicare. Acelasi proces se aplica si in cazul site-urilor care au ajuns pe pozitiile targetate sub forma serviciilor de mentenanta site pe care le oferim.

 

 

avantajele social media

Cum sa profiti de avantajele Social Media

Avantajele Social Media pentru afacerea ta sunt nenumarate si cresc de la o zi la alta atat ca numar cat si ca importanta. Brand-urile internationale au recunoscut din prima clipa importanta si avantajele Social Media si au inceput sa foloseasca platformele web 2.0 pentru a interactiona cu publicul tinta, pentru a obtine feedback si nu in ultimul rand ca metoda gratuita de promovare.

Pentru o firma locala comparatia cu un brand precum Coca-Cola sau Nike este total nepotrivita, acelasi lucru fiind perfect valabil pentru profilele de socializare online a celor 2 tipuri de firma si avantajele pe care interactiunea cu fanii sau follower-ii le genereaza. Exista totusi metode prin care o firma locala sau un start-up poate beneficia de aceleasi avantaje pe care Social Media le ofera gigantilor din industrie, insa, simpla existenta a firmei pe internet sau pe retelele sociale nu se compara cu interactiunea constanta cu publicul, dovedirea calitatii de expert in domeniul de activitate sau calitatea superioara dovedita a produselor/serviciilor comercializate.

avantajele Social  Media

 Profita de avantajele Social Media prin :

  • Continut de calitate

Pe platformele de socializare online cea mai mare parte a informatiei distribuite este considerata „de calitate”, utilizatorul care distribuie un articol de pe site-ul tau, urmareste la randul sau ca feedback-ul pe care il obtine sa fie unul pozitiv : Like, Retweet, Share etc. Asigurati-va deci ca pe site-ul firmei este adaugat in mod constant continut original si de buna calitate astfel incat un vizitator ocazional sa fie tentat sa distribuie articolul catre lista sa de prieteni.

  •  Continut social

Retelele de socializare sunt construite avandu-l pe utilizator in centrul atentiei. Poti imprumuta acest aspect adaugand site-ului tau o sectiune in care utilizatorii pot interactiona cu reprezentatii firmei sau intre ei. Posibilitatea postarii de comentarii sau recenzii, combinata cu posibilitatea de a comenta folosind profilul de Facebook sau Twitter subliniaza latura umana a site-ului, atragand atentia altor utilizatori si generand in felul acesta vizite.

  • Optimizarea titlurilor si a imaginilor

In asa numita epoca a vitezei, nevoia de a filtra cantitatea uriasa de informatie cu care suntem bombardati creste proportional cu numarul de ore pe care il petrecem zilnic la calculator. Un consumator inrait de internet si-a format in timp obiceiul de a citi printre randuri, de a ignora informatia irelevanta si de a parcurge cu rapiditate o pagina cu continut stufos. Un bloc de text intrerupt de imaginii sau de titluri si subtitluri elocvente este mult mai atragator si demn de distribuit decat o pagina care contine doar text. Pe langa aportul la calitatea vizuala a paginii, folosirea subtitlurilor si a imaginilor in pagina are si o importanta foarte mare in ceea ce priveste SEO.

  • Butoane de like, share, follow etc.

Dupa cum spuneam mai sus, cu cat informatia este mai atragatoare si accesibila cu atat creste probabilitatea ca aceasta sa fie distribuita in Social Media. Acelasi lucru este valabil si pentru interactiunea utilizator – site : butoanele care ajuta utilizatorul sa interactioneze cu profilele sociale ale firmei trebuie sa fie cat mai atragatoare si accesibile cu putinta astfel incat 1 singur click sa fie de ajuns pentru finalizarea actiunii. Pe langa scripturile oficiale pe care fiecare retea sociala le pune la dispozitia utilizatorilor sai pentru promovarea propriului profil, pe internet exista mii de optiunii sub forma de script, plugin sau aplicatie gata de a fi implementate pe orice tip de site. Singura recomandare este sa utilizati ceea ce este cel mai potrivit pentru site-ul dumneavoastra (design, tehnologie etc.) sa va asigurati de compatibilitatea componentelor pe care site-ul le foloseste si nu in ultimul rand de efectul pe care aceste butoane il au asupra vitezei de incarcare a paginii.

  • Fluxurile RSS

Rich Site Summary sau RSS, reprezinta o varianta usor de agregat a informatiei de pe site, care poate fi filtrata in functie de categorii/domenii astfel incat cei  interesati pot urmari doar informatia care ii intereseaza de pe site-ul dumneavaostra fara a fi nevoiti sa parcurga intreg site-ul. Un alt avantaj al RSS este faptul ca fluxul poate fi preluat de alte platforme sau aplicatii, larging aria de raspandire a informatiei, cu posibilitatea targetarii publicului, locatiei si tipului de informatie care este distribuita. De exemplu: fluxul unei subcategori a site-ului dedicata produselor BIO poate fi trimisa catre un mini Blog Tumblr.

 

Bani pierduti cu Google AdWords

Care sunt costurile neatentiei intr-o campanie AdWords?

Vorbeam intr-un articol anterior despre importanta detaliilor intr-o campanie AdWords, despre meticulozitatea procesului de alegere a cuvintelor cheie si faptul ca in SEO si SEM monitorizarea si optimizarea campaniilor sunt foarte importante.

In cazul EMD (Exact Match Domain) concentrat pe Money Keyword, optimizarea campaniei poate fi mai complicata, iar riscurile mai mari decat in cazurile obisnuite.

Fiindca este sezonul vacantelor, cautarile pe Google pentru destinatii exotice, oferte de cazare si transport, cunosc o crestere importanta in aceasta perioada a anului, ceea ce inseamna ca site-urile din domeniu intampina sezonul intrecandu-se in oferte cat mai avantajoase  pentru clienti in timp ce duc o lupta acerba cu concurenta pentru o pozitie mai buna in pagina de rezultate Google.

Unul dintre gigantii din acest domeniu, www.booking.com, ofera posibilitatea rezervarii camerelor in peste 300 000 de hoteluri (in engleza booking=rezervare), ceea ce face ca „booking” sa fie principalul MoneyKeyword si probabil keyword-ul care aduce cele mai multe vizite pe site. La prima vedere, introducerea acestui keyword intr-o campanie AdWords pare a fi de o importanta vitala pentru succesul campaniei, insa, in realitate nu face decat sa produca cheltuieli inutile pentru companie.

Asa cum se vede in imaginea de mai jos, pentru cautarea „booking”, prima pozitie atat in rezultatele organice cat si in cele platite este ocupata de site-ul www.booking.com, ceea ce face ca reclama sa nu fie doar inutila ci si o metoda prin care firma pierde bani.

Campanie AdWords www.booking.com
Campanie AdWords www.booking.com

 

Estimari zilnice campanie AdWords conform planificatorului pentru cuvintelor cheie :

  • Clicuri : 0,00 – 32,1 K
  • Afisari : 4,05 K – 644 K
  • Poz. medie : 1,78 – 2,65
  • Cost : 0,00 RON – 1.392.339 RON
Avand in vedere rezultatele si cifra de afaceri a acestei companii, ~400 de euro/zi nu este o suma exorbitanta, insa extinzand aceste rezultate la o campanie de cateva luni situatia este diferita. Suprafata pe care site-ul  o ocupa in pagina de rezultate (toata zona above the fold pe un monitor HP 2011x, rezolutie: 1600×900 px) cat si studiile SEO care arata ca in cazul keyword-urilor cu caracter puternic comercial, 64,6 % dintre click-uri se dau pe link-urile platite pot constitui un argument in favoarea acestui tip de campanie AdWords insa noi consideram ca aceasta situatie demonstreaza inca odata ca SEO este o solutie mai buna decat SEM.
Optimizare campanie AdWords

Optimizarea campaniilor ADWORDS

O campanie AdWords optimizata poate face diferenta dintre bani pierduti si profit neasteptat.

Google AdWords este un serviciu de reclama platita pus la dispozitie de cel mai respectat motor de cautare din lume. Serviciul permite utilizatorului sa afiseze reclame atat in pagina de rezultate Google cat si pe milioanele de site-uri inscrise in Google Display Network. Plata se face prin sistemul PPC (Pay Per Click – platesti pentru click), in felul acesta Google isi asigura partenerii ca banii investiti intr-o campanie AdWords sunt folositi doar pentru a atrage vizite pe site.

Optimizare campanie AdWords
Optimizare campanie AdWords

Pentru a lansa o campanie AdWords nu trebuie decat sa inregistrati un cont pe site-ul www.google.ro/adwords si sa urmariti indicatiile oferite de Google. Puteti solicita asistenta telefonica in mod gratuit (doar in reteaua romTelecom) la numarul 0800 896 726, sau puteti solicita ajutorul nostru pentru optimizarea campaniei.

Daca deja ati creat un cont AdWords si doriti sa gestionati personal campania de publicitate online, mai jos, gasiti cateva sfaturi extrem de utile despre eficientei unei astfel de campanii.

Sfaturi pentru optimizare campanie AdWords:

1. Targetarea: alegerea cuvintelor Cheie potrivite este, in prima faza, cel mai important aspect in ceea ce priveste derularea unei campanii AdWords de succes. Acestea trebuie sa fie definitorii pentru produsul/serviciul pe care site-ul il ofera si destul de cautate pe Google.  Acest intrument  ofera informatii depsre numarul de cautari lunare ale unui keyword precum si gradul de competitivitate in AdWords.  In panoul de administrare al campaniei puteti alege zonele geografice in care reclama este afisata precum si limba vorbita de utilizatori – targetati potentialii cumparatori ai serviciilor/produselor oferite de site, in caz contrar veti plati click-uri inutile.

2. Stabilirea bugetului  unei campanii AdWords este asistata in mod automat de Google. Veti primii sugestii referitoare la costul per click in functie de numarul de reclame ale competitorilor care targeteaza aceeasi nisa. Puteti stabili bugetul per click dar si bugetul per campanie adwords sau bugetul pentru o zi. Este foarte important ca atat cresterea cat si descresterea bugetului zilnic sa se faca treptat: porniti de la sume mici pe care le cresteti zilnic , pe masura ce timpul trece, din rapoartele Google puteti deduce care grup de anunturi/keyword performeaza cel mai bine si asa evitati cheltuirea unor sume mare pe anunturi ineficiente.

3. Urmariti constant rapoartele Google, in timp veti observa scaderea numarului de afisari si cresterea numarului de click-uri facute pe anunturile dumneavoastra, Google optimizeaza constant afisarea reclamei. Testati diferite tipuri de anunt (text sau imagine) si urmariti eficienta acestora prin indicatori ca CTR.   CTR reprezintă frecvenţa cu care persoanele fac clic pe anunţul dvs. după ce acesta este afişat: Exemplu: dacă aveţi cinci clicuri şi 1.000 de afişări, rata dvs. de clic este de 0,5%.

Optimizarea unei campanii AdWords este un proces de durata, si nu se poate spune ca exista o reteta a succesului universal valabila, cei 3 pasi de mai sus reprezinta baza optimizarii AdWords insa cea mai mare parte a muncii va revine dumneavoastra: urmariti si imbunatatiti constat performanta campaniei, in caz ca va simtiti depasiti de aceasta sarcina puteti cere ajutorul expertilor.

 

Google Penguin 2.0

Penguin 2.0 – reactii la al 4-lea update al algoritmului Google

Anuntat si asteptat cu ingrijorare de webmasters din lumea intreaga, algoritmul Penguin 2.0 a fost lansat de Google pe 22 Mai 2013.

Dupa spusele lui Matt Cutts, seful diviziei anti-spam a Google, acest update a aparut din necesitatea optimizarii rezultatelor Google, fiind cel de-al 4-lea update facut de cel mai important motor de cautare care vizeaza spam-ul. Fiind un update care vizeaza penalizarea, Penguin 2.0 continua lupta anti-spam inceputa de Penguin 1.0 (care nu facea decat sa semnalizeze site-uri care folosesc tehnici black hat), penalizand site-urile care se abat de la regulile/sugestiile impuse de motorul de cautare.

Lansat in prima faza pentru cautarile in limba engleza acesta influenteaza (intr-un mod vizibil pentru utilizatorul obisnuit)  2,3% din cautarile Google USA fata de 3,1%, procentul atins de predecesorul sau Penguin 1.0.

Google Penguin 2.0
Google Penguin 2.0

Desi in comunicatul oficial se precizeaza ca site-urile care folosesc optimizarea in mod corect sunt bonificate de noul algoritm, o firma SEO de renume din Germania contrazice acest aspect, acuzand Google de lipsa de fair-play fata de site-urile care respecta regulile cu strictete.

 Cele mai importante aspecte ale Penguin 2.0 :

  • Valoarea link-urilor – sunt penalizate site-urile cu link-uri ce provin din asa numitele bad neighborhoods.
  • Velocitatea link-urilor – obtinerea de IBL cu viteza foarte mare, este un semnal de alarma pentru motorul de cautare care urmareste depistarea link building-ului artificial.
  • Relevanta link-urilor – un numar mare de link-uri provenite de pe site-uri cu tematica diferita decat site-ul link-uit pot fi motiv de penalizare.
  • Anchor text repetitive – sunt corelate de Google cu spam-ul, de aceea este indicat sa folositi cuvinte cheie diferite atunci cand creati un link.

In Romania Penguin 2.0 si-a facut simtita prezenta pe 23 Mai, in jurul orei 6:00, afectand site-urile asupra carora s-au efectuat optimizari SEO agresive si neconcordante cu recomandarile Google.

Vrei sa stii daca site-ul tau a fost afectat sau se afla in pericol?

Solicita o analiza SEO gratuita si o vei primi insotita de o oferta de optimizare corecta si apreciata de motoarele de cautare.

 

Social Media: Google Plus devanseaza Twitter

Saptamana trecuta, Global Web Index a dat publicitatii un studiu facut in Decembrie 2012 asupra utilizarii platformelor sociale (social media). Dupa cum era de asteptat, Facebook ramane in top cu peste 50% din utilizatorii de internet implicati activ pe Facebook in fiecare luna.
Marea surpriza a acestui studiu este insa reteaua sociala Google Plus (G+), retea care a devansat Twitter in ceea ce priveste utilizatorii activi. In luna Decembrie 2012, Google+ a inregistrat o crestere pana la 343 milioane de utilizatori la nivel global adica aproximativ 25% din utilizatorii de internet la nivel mondial. Twitter s-a clasat pe locul 4 in spatele Youtube fiecare cu aproximativ 20%.

grafic-google-plus

A nu lua in considerare Google Plus ca o varianta viabila de marketing online sau social media este o greseala pe care nu multe companii si-o permit, spune Sam Fiorrela in Huffington Post.
Platforma sociala cu cea mai mare rata crestere este insa Twitter, conform GWI. Astfel numarul utilizatorilor a crescut la nivel global cu 40% in Q4 fata de Q2 in 2012. Aceasta inseamna aproximativ 288 milioane de utilizatori activi pe luna (care au folosit Twitter in ultima luna) „adunati” de pe cele 31 de “piete” care au intrat in studiul celor de la GWI (reprezentand aproape 90% din utilizatorii de internet cu varste cuprinse intre 16 si 65 de ani).

Din Iulie 2009, inseamna o crestere de 714 % a utilizatorilor activi.

grafic-google

google-panda-update-optimizare-seo

Google Panda Update 24; 1,2% din interogari afectate

google pandaGoogle Panda are un nou update, si anume, versiunea 24 a anuntat Google.
Cu aceasta versiune de Google Panda aproximativ 1,2% din interogarile in engleza in Google au fost afectate (conform anuntului celor de la Google).

Precedentul update de Panda (numarul 23) a fost lansat in 21.12.2012 si a afectat 1,3 % din interogarile facute in engleza. Inainte de aceasta a mai fost un update in 21 Noiembrie care a afectat 0,8% din interogari.

In concluzie, se pare ca Google a inceput sa ruleze aceste actualizari de algoritm o data la 4 saptamani.

Iata mai jos toate update-urile de pana acum pentru Panda:

Panda Update 1, Feb. 24, 2011 (11.8% din interogari; anuntat; doar in SUA)
Panda Update 2, Aprilie 11, 2011 (2% din interogari; anuntat; derulat pentru engleza pe plan international)
Panda Update 3, Mai 10, 2011 (nu a fost data nici o schimbare; confirmat, neanuntat)
Panda Update 4, Iunie 16, 2011 (nu a fost data nici o schimbare; confirmat, neanuntat)
Panda Update 5, Iulie 23, 2011 (nu a fost data nici o schimbare; confirmat, neanuntat)
Panda Update 6, Aug. 12, 2011 (6-9% din interogari in alte limbi decat engleza; anuntat)
Panda Update 7, Sept. 28, 2011 (nu a fost data nici o schimbare; confirmat, neanuntat)
Panda Update 8, Oct. 19, 2011 (aproximativ 2% din interogari; confirmat tardiv)
Panda Update 9, Nov. 18, 2011: (mai putin de 1% interogari; anuntat)

google-panda-update-optimizare-seoPanda Update 10, Ian. 18, 2012 (nu a fost data nici o schimbare; confirmat, neanuntat)

Panda Update 11, Feb. 27, 2012 (nu a fost data nici o schimbare; anuntat)
Panda Update 12, Martie 23, 2012 (aproximativ 1.6% din interogari afectate; anuntat)
Panda Update 13, Aprilie 19, 2012 (nu a fost data nici o schimbare; descoperit tarziu)
Panda Update 14, Aprilie 27, 2012: (nu a fost data nici o schimbare; confirmat; prima actualizare efectuata la cateva zile fata de precedenta)
Panda Update 15, Iunie 9, 2012: (1% din interogari; anuntat tardiv)
Panda Update 16, Iunie 25, 2012: (aproximativ 1% din interogari; anuntat)
Panda Update 17, Iulie 24, 2012:(aproximativ 1% din interogari; anuntat)
Panda Update 18, Aug. 20, 2012: (aproximativ 1% din interogari; anuntat tardiv)
Panda Update 19, Sept. 18, 2012: (mai putin de 0.7% din interogari; anuntat)
Panda Update 20, Sep. 27, 2012 (2.4% din interogarile in engleza, impacted, anuntat tardiv
Panda Update 21, Nov. 5, 2012 (1.1% din interogarile in engleza in SUA; 0.4% international; confirmat, neanuntat)
Panda Update 22, Nov. 21, 2012 (0.8% din interogarile in engleza au fost afectate; confirmat, neanuntat)
Panda Update 23, Dec. 21, 2012 (1.3% din interogarile in engleza au fost afectate; confirmat, anuntat)
Panda Update 24, Ian. 22, 2013 (1.2% din interogarile in engleza au fost afectate; confirmat, anuntat)