Linkbuilding

Despre backlinks si linkbuilding

Asa cum am promis in articolul in care am prezentat 5 dintre cei mai importanti factori SEO, revin asupra backlink-urilor si a procesul de achizitionare a acestora – numit linkbuilding. Desi lumea SEO s-a schimbat foarte mult in ultimul timp, link-urile catre site-ul dumneavoastra inca au o importanta majora pentru Google, cu mica/mare diferenta ca mai nou pot fi si daunatoare.

In mod normal linkbuilding-ul se intampla in mod natural: site-ul dumneavoastra (sau un articol/sectiune de pe site) este mentionat (laudat sau criticat) de alt blogger/webmaster. Google sesizeaza acest fapt si ii acorda site-ului puncte deoarece, dupa logica lui Larry Page si Sergei Brin, cu cat este mai popular (a se citi  link-uit) cu atat site-ul este mai important. Metodele naturale de linkbuilding  sunt, pe langa mentiunile de care vorbeam mai devreme, articolele scrise pe alte site-uri/bloguri (Guest Posts) in calitate de cunoscator al unui anumit domeniu, schimburile de link-uri (Link Exchange) intre site-urile unor firme care fac afaceri impreuna si recomandarile (Review-urile) facute de clienti, colaboratori etc.

linkbuilding Despre backlinks si linkbuilding

Cum era de asteptat, in incercarea de a intrece competitia, multi webmasteri au inceput sa achizitioneze prin diverse mijloace link-uri catre site-urile lor in incercarea de creste PR-ul, asa au aparut tehnici SEO (Black Hat) precum inscrierea in mii de directoare web, comentarii de tip spam (combatute prin adaugarea atributului nofollow in majoritatea formularelor), Blogroll-urile cu zeci/sute de link-uri sitewide, link-uri “ascunse” in diferite portiuni de cod sau codate astfel incat sa fie invizibile utilizatorilor umani etc. O alta metoda de a obtine link-uri sunt articolele platite (Advertoriale), desi Google nu poate avea pretentia ca singura reclama de pe internet sa fie cea prin AdWords, a impus o regula conform careia toate link-urile dintr-un astfel de articol sa fie marcate nofollow, in caz contrar, un link obtinut in urma unei sume de bani poate fi motiv de penalizare.

Pe langa penalizarile aplicate site-urilor care incalca flagrant regulile White Hat SEO in timp ce fac linkbuilding, Google a devenit mai atent si la intervalul in care link-urile sunt obtinute - link velocity, un site care obtine 5000 de link-uri in prima luna de functionare declanseaza semnale de alarma, deoarece este foarte probabil ca acele link-uri sa nu fie obtinute prin metode tocmai ortodoxe. Alt aspect care trebuie avut in vedere datorita importantei sale este sursa link-urilor. Dupa cum spuneam mai devreme, inscrierea in zeci/sute de directoare web, schimbul de link-uri intre site-uri care nu impartasesc decat setea pentru Link Juice sau link-urile provenite de site-uri cu continut sarac (sau mai rau – dubios) precum si un numar mare de link-uri provenite de la un numar mic de domenii este un semnal pentru Google ca linkbuildingul nu este facut ca la carte.

Cei care nu cunosc prea bine domeniul considera ca link-ul este sinonim cu adresa domeniului si ca o trimitere catre prima pagina a site-ului este de ajuns pentru a-i multumii pe vizitatori dar si pe Google. Situatia nu este chiar asa, experienta utilizatorului pe site tine si de modul in care acesta ajunge la informatia de care are nevoie.

[frame]Imaginati-va un scenariu in care un blogger face un review de calitate unui produs iar la sfarsitu articolului pune link catre prima pagina a unui magazin online care vinde cateva sute de produse, acest link nu va ajuta la fel de mult ca un link catre pagina de pe care puteti achizitiona produsul respectiv si Google intelege asta oferind un punctaj mai mic acestui link.[/frame]

Nu in ultimul rand Google urmareste cadenta link-urilor, modul in care acestea sunt obtinute pe o perioada mai lunga de timp, achizitionarea unui numar optim de link-uri pe o perioada de 6-8 luni, urmata de stagnarea procesului de linkbuilding sau chiar scaderea numarului de link-uri este un alt semnal pentru Google, de aceea recomandam clientilor nostrii serviciile de mentenanta SEO ca prelungire a colaborarii noastre.

Concluzia: calitate > cantitate, atentie la detalii si la nevoile/preferintele vizitatorilor vostri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>