user-experience-and-seo

Importanta UX (user experience) pentru SEO

User Experience (UX) este reprezentat de perceptia ramasa in mintea vizitatorului dupa o serie de interactiuni cu site-ul.  O experienta placuta in interactiunea cu site-ul inseamna un vizitator multumit care fie se va intoarce pe site fie va recomanda pagina prin intermendiul Social Media.

Legatura dintre User Experince si SEO este evidenta, desi exista voci care sustin ca cele doua concepte se exclud reciproc. Pe langa celebrul „Content is king!” in comunicatele oficiale ale Google legate de optimizarea pentru motoarele de cautare regasim indemnul de a construi site-uri si de a publica articole adresate in primul rand utilizatorului si in al doilea rand motoarelor de cautare. Acest indemn confirma, fara urma de indoiala, stransa legatura dintre UX (User Experience) si SEO.

Google are (cel putin) 4 instrumente la care se raporteaza pentru a evalua User Experience la nivelul unui site:

1. Browserul Google Chrome – compatibilitatea unui website cu Google Chrome are o importanta imensa tinand cont de popularitatea crescanda a browserului de la lansarea in si pana in prezent in detrimentul celorlalte browsere.

Grafic poluaritate Google Chrome

2. Android OS – sistemul de operare pentru dispozitive mobile prezent pe gadget-urile Nexus si nu numai.

3. Google Analytics – serviciul gratuit de tracking oferit de Google urmareste date care au o stransa legatura cu experienta utilizatorului pe site : durata vizitei, bounce rate, numarul de pagini accesate, pagina de intrare si cea de iesire, daca vizitatorul a mai accesat site-ul in trecut etc. Toate acestea ofera detalii despre modul in care utilizatorul interactioneaza cu site-ul si gradul de multumire pe care acesta il obtine.

4. Google Search – motorul de cautare joaca un rol important in evaluarea User Experience prin urmarirea asa-numitului efect „pogostick” : nemultumit de vizita pe un site din lista de rezultate Google, utilizatorul foloseste butonul Back pentru a reveni la pagina cu rezultatele cautarii si acceseaza un alt site.

Legatura pe care am incercat sa o argumentam ar trebui sa stea la baza relatiei dintre web designer/webmaster/proprietar site si echipa care se ocupa de SEO, atat in timpul perioadei in care site-ul urca spre primele pozitii Google cat si dupa. In cazul clientilor nostrii materialele care urmeaza a fi publicate pe site sunt analizate in prealabil, optimizate si formatate pentru publicare. Acelasi proces se aplica si in cazul site-urilor care au ajuns pe pozitiile targetate sub forma serviciilor de mentenanta site pe care le oferim.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *