5 factori SEO care influenteaza performantele unui site

Atunci cand Google foloseste peste 200 de algoritmi pentru a realiza clasarea rezultatelor unei cautari, este incorect sa consideram SEO un proces de sine statator, SEO este mai degraba efectul unui cumul de procese si factori care au in vederea imbunatatirea informatiei si a experientei pe site atat pentru utilizator cat si pentru crawlerii Google.

Deoarece odata cu cresterea prezentei online a afacerilor romanesti, proprietarii de site-uri au inteles importanta primelor pozitii in pagina de rezultate Google, am decis sa disecam 5 dintre factorii principali care influenteaza acest clasament.

factori SEO

 5 dintre cei mai importanti factori SEO :

 

1. STRUCTURA

Structura site-ului are o imporanta majora atat din punct de vedere SEO cat si UX, un site bine structurat este un site care permite utilizatorului sa navigheze cu usurinta, punand informatia pe primul loc in detrimentul unor articifii de design, animatii si bannere de reclama.

Pe langa o metoda de navigare bine pusa la punct, o structura optima include URL-uri explicative, titluri si subtitluri (H1, H2, H3, etc.) pentru ierarhizarea informatiei in pagina si posibilitatea utilizatorului de a cauta un termen in cadrul site-ului. Structurarea eficienta a site-ului ii revine designerului in momentul realizarii webdesign-ului insa de foarte multe ori este necesara si implicarea clientului in acest proces deoarece este cel care cunoaste cel mai bine domeniului si scopurile pe care site-ului trebuie sa le deserveasca.

In cazul site-urilor de tip e-commerce, structura trebuie sa permita accesarea paginii de produs printr-un numar minim de click-uri, structurarea acestor in functie de diferite criterii (categorii, sub-categorii, producator sau marca etc.) si un proces simplu si intuitiv de cumparare.

 

2.COD

In spatele oricarui site (exceptie facand bineinteles site-urile flash) sta un limbaj de programare (html, php, etc.) care dicteaza browser-ului ce si cum sa afiseze. Deoarece exista mai multe tipuri de browser, codul trebuie sa fie compatibil cu acestea si sa expuna un site corect atat utilizatorilor de Chrome cat si celor care folosesc Mozilla sau Internet Explorer. Exista instrumente online pentru validarea codului, care urmaresc respectarea unei sintaxe corecte si folosirea proprietatilor agreate de W3C. Desi un site 100% valid nu se bucura de tratament preferential din partea motoarelor de cautare, o eroare aflata in locul nepotrivit poate determina crawlerii sa paraseasca pagina inainte sa fi indexat tot continutul.

 

3.CONTINUT

In 2013 s-a vorbit foarte mult despre terenul pe care SEO il pierde in fata Content Marketing, unii experti fiind de parere ca motoarele de cautare tind sa afiseze site-urile cu continut de calitate pe pozitii mai bune decat site-urile care respecta regulile de optimizare SEO. Continutul este asadar o componenta vitala atat a site-ului cat si a campaniei SEO. Prin instalarea unei sectiuni de noutati/blog, site-ul trebuie alimentat constant cu continut fresh, de buna calitate si in primul rand original (continutul duplicat este usor de depistat de catre motoarele de cautare, care aplica penalizari grave in astfel de situatii).

content marketing

Motoarele de cautare folosesc indexarea ca metoda de a stoca informatia disponibila pe internet. Web crawler-ii sau bot-ii viziteaza site-urile indexand informatie pe care o considera utila pentru a fi oferita ca si raspuns la viitoarele interogari ale utilizatorilor. Daca acestia sesizeaza modificari majore intre 2 vizite, pe viitor, vor accesa site-ul mult mai des pentru a indexa continutul care a fost adaugat. De aceea constanta in adaugarea continutului este aproape al fel de importanta ca si continutul in sine. Oricat ar fi de bine scrise, 2 articole postate in luna Februarie si in unul in Mai nu sunt de ajuns pentru a-i castiga increderea motorului de cautare si obtinerea statutului de site „serios”, demn de afisat in pagina de rezultate.

Desi continutul de tip text este cel mai usor de accesat si inteles de catre motoarele de cautare, generarea de continut alternativ : imagini, video, audio etc. este la fel de importanta daca respecta regulile de mai sus (calitate si constanta). In plus astfel de continut este usor de distribuit pe retelele sociale sau de preluat de alte site-uri, site-ul dumneavoastra obtinand astfel un backlink valoros (Linkbuilding prin Content Marketing). Redactarea continutului ar trebuis a fie facuta de catre un cunoscator al domeniului, astfel incat rezultatul final sa aduca un plus de valoare site-ului, de aceea scrierea de articole , inregistrarea materialelor video sau audio este datoria clientului, specialistii SEO intervenind doar la final pentru a formata articolul astfel incat sa fie inteles cu usurinta de catre motoarele de cautare.

 

4. SEMNAL SOCIAL

Dupa ucrainieni, romanii sunt pe locul 2 in Europa ca timp petrecut pe Internet. Avand in vedere ca majoritatea activitatilor online se invart in jurul retelelor de socializare, Google si expertii SEO au inteles rolul important pe care activitatea de networking online il are in dezvoltarea brand-ului online. Social Signals este un termen care se refera la modul in care utilizatorii Social Media reactioneaza la continutul si activitatea unui site.

Este corect sa presupunem ca un articol cu un numar mare de share-uri sau like-uri (retweet-uri, +1-uri, etc.), este un articol cu continut important/captivant si are importanta mare pentru publicul larg (sau respectiv de nisa), iar Google foloseste aceste semnale pentru a stabili clasamentul rezultatelor pe care le afiseaza. Este de o importanta vitala pentru un site sa comunice prin canalele Social Media, contul de Twitter, pagina Facebook sau Google+ fiind niste instrumente foarte importante pentru distribuirea informatiei, fidelizarea cititorilor si castigarea increderii motoarelor de cautare.

 

5. POPULARITATE LINK-uri

Pana nu demult, SEO era dominat de linkbuilding, daca Google detecta un numar important de link-uri care fac trimitere la site-ul tau, considera ca acesta este destul de important pentru a aparea pe primele pozitii in pagina de rezultate. In incercarea de manipulare a acestui algoritm s-au facut abuzuri (spam, directoare cu site-uri de slaba calitate, link-uri platite, etc.) care au determinat Google sa analizeze mai atent profilul backlink-urilor unui site lansand un update destinat penalizarii site-urilor care si-au castigat pozitii bune in urma acestor abuzuri. „Penguin” este numele algoritmului care a stopat (cel putin pentru moment) goana dupa un numar mare de link-uri facand industria sa se reorienteze spre obtinerea de link-uri „valoroase”: link-uri care provin de la un site din acelasi domeniu, cu un PR mare sunt mult mai valoroase decat mii de link-uri provenit din inscrierea in directoare, comentarii pe bloguri, sau site-uri cu articole de slaba calitate.

link building

Pe langa profilul site-ului care va acorda backlink, Google analizeaza si viteza (link velocity) cu care acestea sunt acordate pentru a depista un eventual abuz, precum si distributia acestora (raportul link-uri catre pagina acasa / pagini secundare), anchor text-ul si contextul integral al paginii de pe care vine link-ul.

Incepand din 2013 linkbuilding-ul eficient este cel facut in mod natural: link exchange intre site-uri din acelasi domeniu (link de pe site-ului unui furnizor sau partener de afaceri), link-uri care provin din guest posting (in calitate de expert in domeniu publicati articole pe alte site-uri cu link catre site-ul personal sau al firmei) sau link-uri de pe site-uri care mentioneaza firma/site-ul dumneavoastra in urma unui eveniment, reusite, colaborari etc. Cu toate aceste modificari backlink-urile inca reprezinta unul dintre cei mai importanti factori SEO si vom reveni asupra acestui aspect intr-un articol dedicat in intregime backlink-ingului corect.

 

Ca si concluzie la acest articol as vrea sa subliniez faptul ca in SEO nu exista o reteta a succesului aplicabila la infinit, tot procesul se bazeaza pe intuitia si experienta specialistilor, monitorizarea si analiza rezultatelor  precum si colaborarea intre echipa SEO si proprietarul site-ului. Internetul este plin de articole care descriu SEO pornind de la regulile de baza pana la cele mai avansate metode de raportare precum si sfaturi de la persoane mai mult sau mai putin avizate, asa ca poate parea un domeniu in care oricine se poate descurca. Va reamintesc totusi ca orice greseala poate atrage penalizarea site-ului (pierderea a zeci de pozitii dintr-un foc) sau in cel mai rau caz deindexarea completa a site-ului din baza de date a motorului de cautare, repararea unei astfel de greseli fiind mult mai costisitoare decat angajarea unor specialisti care sa se ocupe de optimizarea site-ului de la bun inceput.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *