Cum sa profiti de avantajele Social Media

Avantajele Social Media pentru afacerea ta sunt nenumarate si cresc de la o zi la alta atat ca numar cat si ca importanta. Brand-urile internationale au recunoscut din prima clipa importanta si avantajele Social Media si au inceput sa foloseasca platformele web 2.0 pentru a interactiona cu publicul tinta, pentru a obtine feedback si nu in ultimul rand ca metoda gratuita de promovare.

Pentru o firma locala comparatia cu un brand precum Coca-Cola sau Nike este total nepotrivita, acelasi lucru fiind perfect valabil pentru profilele de socializare online a celor 2 tipuri de firma si avantajele pe care interactiunea cu fanii sau follower-ii le genereaza. Exista totusi metode prin care o firma locala sau un start-up poate beneficia de aceleasi avantaje pe care Social Media le ofera gigantilor din industrie, insa, simpla existenta a firmei pe internet sau pe retelele sociale nu se compara cu interactiunea constanta cu publicul, dovedirea calitatii de expert in domeniul de activitate sau calitatea superioara dovedita a produselor/serviciilor comercializate.

avantajele Social  Media

 Profita de avantajele Social Media prin :

  • Continut de calitate

Pe platformele de socializare online cea mai mare parte a informatiei distribuite este considerata „de calitate”, utilizatorul care distribuie un articol de pe site-ul tau, urmareste la randul sau ca feedback-ul pe care il obtine sa fie unul pozitiv : Like, Retweet, Share etc. Asigurati-va deci ca pe site-ul firmei este adaugat in mod constant continut original si de buna calitate astfel incat un vizitator ocazional sa fie tentat sa distribuie articolul catre lista sa de prieteni.

  •  Continut social

Retelele de socializare sunt construite avandu-l pe utilizator in centrul atentiei. Poti imprumuta acest aspect adaugand site-ului tau o sectiune in care utilizatorii pot interactiona cu reprezentatii firmei sau intre ei. Posibilitatea postarii de comentarii sau recenzii, combinata cu posibilitatea de a comenta folosind profilul de Facebook sau Twitter subliniaza latura umana a site-ului, atragand atentia altor utilizatori si generand in felul acesta vizite.

  • Optimizarea titlurilor si a imaginilor

In asa numita epoca a vitezei, nevoia de a filtra cantitatea uriasa de informatie cu care suntem bombardati creste proportional cu numarul de ore pe care il petrecem zilnic la calculator. Un consumator inrait de internet si-a format in timp obiceiul de a citi printre randuri, de a ignora informatia irelevanta si de a parcurge cu rapiditate o pagina cu continut stufos. Un bloc de text intrerupt de imaginii sau de titluri si subtitluri elocvente este mult mai atragator si demn de distribuit decat o pagina care contine doar text. Pe langa aportul la calitatea vizuala a paginii, folosirea subtitlurilor si a imaginilor in pagina are si o importanta foarte mare in ceea ce priveste SEO.

  • Butoane de like, share, follow etc.

Dupa cum spuneam mai sus, cu cat informatia este mai atragatoare si accesibila cu atat creste probabilitatea ca aceasta sa fie distribuita in Social Media. Acelasi lucru este valabil si pentru interactiunea utilizator – site : butoanele care ajuta utilizatorul sa interactioneze cu profilele sociale ale firmei trebuie sa fie cat mai atragatoare si accesibile cu putinta astfel incat 1 singur click sa fie de ajuns pentru finalizarea actiunii. Pe langa scripturile oficiale pe care fiecare retea sociala le pune la dispozitia utilizatorilor sai pentru promovarea propriului profil, pe internet exista mii de optiunii sub forma de script, plugin sau aplicatie gata de a fi implementate pe orice tip de site. Singura recomandare este sa utilizati ceea ce este cel mai potrivit pentru site-ul dumneavoastra (design, tehnologie etc.) sa va asigurati de compatibilitatea componentelor pe care site-ul le foloseste si nu in ultimul rand de efectul pe care aceste butoane il au asupra vitezei de incarcare a paginii.

  • Fluxurile RSS

Rich Site Summary sau RSS, reprezinta o varianta usor de agregat a informatiei de pe site, care poate fi filtrata in functie de categorii/domenii astfel incat cei  interesati pot urmari doar informatia care ii intereseaza de pe site-ul dumneavaostra fara a fi nevoiti sa parcurga intreg site-ul. Un alt avantaj al RSS este faptul ca fluxul poate fi preluat de alte platforme sau aplicatii, larging aria de raspandire a informatiei, cu posibilitatea targetarii publicului, locatiei si tipului de informatie care este distribuita. De exemplu: fluxul unei subcategori a site-ului dedicata produselor BIO poate fi trimisa catre un mini Blog Tumblr.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *