Bani pierduti cu Google AdWords

Care sunt costurile neatentiei intr-o campanie AdWords?

Vorbeam intr-un articol anterior despre importanta detaliilor intr-o campanie AdWords, despre meticulozitatea procesului de alegere a cuvintelor cheie si faptul ca in SEO si SEM monitorizarea si optimizarea campaniilor sunt foarte importante.

In cazul EMD (Exact Match Domain) concentrat pe Money Keyword, optimizarea campaniei poate fi mai complicata, iar riscurile mai mari decat in cazurile obisnuite.

Fiindca este sezonul vacantelor, cautarile pe Google pentru destinatii exotice, oferte de cazare si transport, cunosc o crestere importanta in aceasta perioada a anului, ceea ce inseamna ca site-urile din domeniu intampina sezonul intrecandu-se in oferte cat mai avantajoase  pentru clienti in timp ce duc o lupta acerba cu concurenta pentru o pozitie mai buna in pagina de rezultate Google.

Unul dintre gigantii din acest domeniu, www.booking.com, ofera posibilitatea rezervarii camerelor in peste 300 000 de hoteluri (in engleza booking=rezervare), ceea ce face ca „booking” sa fie principalul MoneyKeyword si probabil keyword-ul care aduce cele mai multe vizite pe site. La prima vedere, introducerea acestui keyword intr-o campanie AdWords pare a fi de o importanta vitala pentru succesul campaniei, insa, in realitate nu face decat sa produca cheltuieli inutile pentru companie.

Asa cum se vede in imaginea de mai jos, pentru cautarea „booking”, prima pozitie atat in rezultatele organice cat si in cele platite este ocupata de site-ul www.booking.com, ceea ce face ca reclama sa nu fie doar inutila ci si o metoda prin care firma pierde bani.

Campanie AdWords www.booking.com
Campanie AdWords www.booking.com

 

Estimari zilnice campanie AdWords conform planificatorului pentru cuvintelor cheie :

  • Clicuri : 0,00 – 32,1 K
  • Afisari : 4,05 K – 644 K
  • Poz. medie : 1,78 – 2,65
  • Cost : 0,00 RON – 1.392.339 RON
Avand in vedere rezultatele si cifra de afaceri a acestei companii, ~400 de euro/zi nu este o suma exorbitanta, insa extinzand aceste rezultate la o campanie de cateva luni situatia este diferita. Suprafata pe care site-ul  o ocupa in pagina de rezultate (toata zona above the fold pe un monitor HP 2011x, rezolutie: 1600×900 px) cat si studiile SEO care arata ca in cazul keyword-urilor cu caracter puternic comercial, 64,6 % dintre click-uri se dau pe link-urile platite pot constitui un argument in favoarea acestui tip de campanie AdWords insa noi consideram ca aceasta situatie demonstreaza inca odata ca SEO este o solutie mai buna decat SEM.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *